piątek, 22 maja 2015

Słony chlebek kukurydziano- gryczany ze szparagami i suszonymi pomidorami

Chlebek kukurydziano- gryczany ze szparagami, suszonymi pomidorami i fetą

Asparagus, dried tomatoes and feta cheese corn- buckwheat bread, for English scroll down


Od dawna miałam ochotę na taki słony chlebek. Bardzo często robię słone muffiny, ale chlebka chyba jeszcze nie miałam okazji robi (a przynajmniej nie pamiętam, żeby robiła;D No dobra oprócz drożdżowego z pesto, ale to co innego; D) Muszę przyznać, że sama zjadłam właściwie cały, nie mogłam się powstrzymać, żeby nie ukroić sobie kawałka, kiedy sobie o nim przypominałam. Mnie smakował bardzo, mogłabym codziennie na śniadanie mieć taki chlebek i jeść go z kremowym serkiem, choć smak ma specyficzny ze względu na mąki, które użyłam. Szparagi są tutaj ciekawym urozmaiceniem, ale uwaga! Dodajcie je tylko wtedy, kiedy naprawdę za nimi przepadacie, bo niby nie ma ich dużo a jednak ich smak przewija się właściwie w każdym kęsie. Postanowiłam też pokombinować z mąkami i wymieszałam te, na które akurat wtedy miałam ochotę. Wyszło smacznie, wyszło miękko i wyszło bardzo żółto; )

Chlebek kukurydziano- gryczany ze szparagami, suszonymi pomidorami i fetą
keksówka os dł. 20 cm

składniki:
- 100 g mąki kukurydzianej
- 50 g mąki pszennej luksusowej
- 50 g mąki gryczanej
- 50 g mąki owsianej
- 2 duże jajka
- 125 ml mleka
- 8 połówek suszonych pomidorów z zalewy
- 60 g fety
- 250 g szparagów
- 100 ml oleju rzepakowego
- pół pęczka natki pietruszki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1/2 łyżeczki suszonego oregano
- 1/2 łyżeczki suszonej bazylii
- sól i pieprz
- garść pestek z dyni

Piekarnik nastawić na 180 stopni- grzanie góra- dół.
Szparagi gotować w gotującej i osolonej wodzie przez ok 3- 4 minuty, aby zmiękły, ale nadal pozostały chrupiące i jędrne. Pomidory pokroić w grube paski. 
Mąki, proszek do pieczenia, sodę i przyprawy wymieszać w misce. W osobnej misce połączyć jajka, mleko i olej, następnie dodać pokruszoną fetę i wymieszać jeszcze raz. Mokre składniki połączyć z suchymi, dodać pomidory, pestki z dyni i wymieszać do połączenia.
Od szparagów odciąć główki. Do keksówki nałożyć połowę masy, następnie ułożyć w 4 liniach szparagi, przykryć drugą połową ciasta a na wierzch dodać główki szparagów i pokrojone w dłuższe paski szparagi. 
Tak gotowe ciasto włożyć do nagrzanego piekarnika i piec ok 35- 45 minut do suchego patyczka- ja piekłam 40.
Po upieczeniu wystudzić.
Smacznego!

Asparagus, dried tomatoes and feta cheese corn- buckwheat bread
20 cm loaf pan

ingredients:
- 100 g corn flour
- 50 g allpurpose flour
- 50 g buckwheat flour
- 50 g oat flour
- 2 big eggs or 3 small
- 125 ml milk
- 8 halves dried tomatoes
- 60 g feta cheese
- 250 g green asparagus
- 100 ml canola oil
- half bunch of parsley
- 1 teaspoon baking powder
- 1 teaspoon baking soda
- 1/2 teaspon dried oregano
- 1/2 teaspoon dried basil
- salt and pepper to taste
- handful pumpkin seeds

Preheat oven to 180 C degrees.
In the tall pot cook asparagus with boiling and salted water for 2- 3 minutes until tender but still cripsy. Strain with cold water and cut off ends and heads of asparagus, set aside. Cut tomatoes into thin slices.
In the bowl combine flours, salt, pepper, herbs and set aside. In another bowl combine milk, eggs and oil, whisk well and add crushed feta cheese, whisk to combine. Add dry ingredients into wet ingredients and mix to combine, add tomatoes and pumpkin seeds and mix again to combine.
Butter and take baking parchemnt paper into the loaf pan. Put in half of batter, then put in asparagus in 4 lines. Cover with remaining batter. Top batter with heads of asparagus and take into the preheated oven. Bake for 35- 45 minutes until a toothpick inserted into the loaf comes out clean.
Remove bread from the oven and let cool.
Enjoy!






17 komentarzy:

  1. Nie wątpię, że smaczny bo przepis jest świetny. Ale ... co za widok! Cudne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy chlebek :) Te zdjęcia takie urokliwe, że aż jeszcze bardziej przepis intryguje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. szczerze przyznam, iż wyglądem przypomina mi wegański pasztet, nie wiem czemu :O
    Ale chleb ze szparagami? Ej spróbowałabym ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. No to mi teraz dałaś w kość tym przepisem-świetnie się zapowiada:) Zdjęcia obłędne!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały chlebek, niesamowicie kreatywny wygląd!

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudny, ja i moja mama uwielbiamy takie "wynalazki" :) Tym mocniej się uśmiecham do tego przepisu, bo widzę że szybciutko da się go przerobić na bezgluten ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie to dobre!!!! Opuszczam tylko przenną i działam;) Bo wszytsko mam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jejku jak on pięknie wygląda, te kolory!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaki cudny ! Te szparagi cudowne <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Znalazłaś idealne miejsce dla szparagów :) Chętnie bym spróbowała takiego chlebka, tym bardziej że jest z fetą! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Szkoda, że nie mieszkasz bliżej bo bym wpadła :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ kolorowe cudeńko, piękne!

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo apetyczny chlebek i jakie ma ładne zielone wnętrze :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Coś mi się wydaje, że i u mnie taki chlebek zagości, bo uwielbiam takie cudeńka :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...